Jag replikerar:

Jag låter mig smått gissandes anta att du har rehabiliterat dig som person, och är klart mogen för att möta verkligheten.
Jag börjar faktiskt tro att du har blivit, vuxen, tråkig och principfast utan att ens veta om det. Börja med att luta dig tillbaka, öppna minnesbanken från säg en sån där 5 år sedan, svart van, mitt-i-natten, sebbe mycket liten.. humm, kan det ha varit streetrace vi var på ett antal tillfällen? Nääe, det måste vara en illusion!

Jag måste nog säga att jag är av den uppfattningen att det tillhör att man minst uppfostras, som stockholmare, med skrönan, legenden och det typiskt motorstarka stockolms fenomentet Stockholm Open. Något som alltid kommer att köras på gata, och har så gjorts sedan tidigt 80-tal. Jag växte upp med det, Jonny, Denny och i stort sett var motorintresserad kis har växt upp med det.

Vi var på Stockholm Open på fredagskvällen, ja. Och som alla andra sexåringar ute med sina föräldrar (tex var Denny med familj ute) så somnade sebbe i varm bil före midnatt. Han var i full gång på lördagsmorgonen redan vid 9-tiden, och hade gjort frukost till mig. Två ostmackor och te-vatten. Det är riktigt rart om något! Beträffande det mycket uppriktiga och ärliga "olagliga", står joppe för. Vi ansåg att det är lika bra att man vet hur det ligger till på lagens gråa sida. Och som komplement till det så var vi också på Görla Raceway i söndags kväll och såg den lagliga upplagan.

Men.

Jag kan klart hålla med dig om att tvätta, städa, diska och storhandla är sjukt tråkiga saker. Och för att inte förglöma - att bli väckt mitt i natten av någon som blöder näsblod, har gjort i sängen, eller bara känner för att vakna.

Så om du, som nybliven fotbollsfantast (jag kan klart minnas en stolt djurgårdare in i själen för en tid sedan), så får du mycket gärna fostra i kunnande om fotboll och dess accesoarer. Med det menas att det är du som åker på fotbollsläger, land o rike runt på turné. Så tar jag hand om ett eventuellt motorintresse med öppna armar.

Ps. du borde å andra sidan klart veta att man kan inte väcka mig mitt i natten och tro att man kommer någon vart .ds

Ha nu en mycket bra vecka, och så hoppas vi att lill-bärgarn sköter sig i skolan. Annars blir det ingen fyrhjuling. Fotbollar skiter jag i :P

Kommentarer
Postat av: Tempramentsfulla kärringen

Jo jag må ha blivit vuxen och tråkig och en fotbollshuligan. Du får igen imorgon med replikater ;)

2009-08-25 @ 00:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0