Vi mot världen...

Denna dag går högst troligt till historien och lär bli ett skolexempel på "vad var det jag sa"... nästan som jantelagens bränsle.
Först ett mycket bra och rogivande besked, en bra lunch, några trevliga samtal. Och sen. Lagom till eftermiddagen så kom den där förbannade 30 fots containern och landade stadigt på mig. Som om man inte redan hade tillräckligt att ta hand om redan som det är? Och nej, det var åter igen ingen skönlitterär läsning...
Känslan är lite som; oj, kolla en energisk idiot, honom slänger vi lite skit på.

Tur för världen att bruken som man kan skrika lite i finns, otur för världen att mitt långa tålamod faktiskt kan ta slut, och då slutar den inte snällt, logiskt eller rättvist. Tur för mig att burken finns, otur för mig att jag måste göra saker jag egentligen inte vill.

Nu blir det pulp ficton eller resovir dogs... för att försöka bli lite distraherad...

Kommentarer
Postat av: Mr E

Synd bara att den där burken nångång måste brista! Men det är kanske bra vem vet!? Ha de nu bäst!



// Jonny

2009-06-13 @ 10:26:54
URL: http://mrandmrsengstrom.blogg.se/
Postat av: Stoffe

Jag har fått höra många gånger att den burken inte är bra - den kommer att gå sönder. Men jag tror att den utgör en anordning för mitt oändliga tålamod?

2009-06-14 @ 01:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0