Måndag

Blue Monday, it never ends?

Rent karskt så skippar jag romanserien om telesäljares patetiska liv. För en snabb återkoppling så ringer telefonen mitt i lunchen - dolt nummer - naturligtvis. En säljare som börjar pladdra innan jag ens hinner svara. Jag svarar att jag har inte tid och vill inte köpa något och lägger på luren. Skönt! Men icke; tre timmar senare ringer telefon igen och jag hinner knappt svara, varpå säljaren kläcker ur sig "...ja då skickar vi en tonerkasett till dig på älgebyvägen 47 i brottby, det blir väl bra". Nej, det blir inte alls bra, "du kan ju skicka den dit men ingen lär ta emot den, eller än mindre lämna betalningsansvar. Vi ska inte köpa något av er, tack" säger jag och lägger på luren. Det går två minuter så ringer idioten upp igen, fly förbannad "va fan lägger du på luren i örat på mig för". En snabb repik blir "ja, men du lyssnar ju inte. Jag ska inte köpa något, och defentivt inte beställa något till en ogiltig adress" Säljaren svarar besviket "jaha.. tack då."
Tack själv jävla idiot!

Annars så är det rätt okej. Det finns inget att klaga på, för det hjälper ändå inte. Det finns ingen som kan göra ett skrot åt det i alla fall. Jag ska förhoppningsvis hämta hem en soffa och soffbord i morgon, så man kan fylla ut vardagsrummet lite. Sen ska man väl försöka få upp lite gardiner också...

Rimbo Centrumfastigheter AB, helägt dotterbolag till Wenngarn AB får defentivt dagens spark. Eller som sverker kan ha sagt "de åker i tunnan". Jag flyttade verkligen i elfte timmen, större lägenhet eller inte. Jag gjorde absolut rätt. Idag med posten kommer en faktura på 12500. Faktura datum 22 maj, betalas senast 15e maj. Jaha.. öhmm.. hur gick det här till?
Vidare utfylls denna faktura med en lång rad poster som flyttstädning 16 timmar. HUR I HELVETE STÄDAR MAN 29KVM PÅ 16 TIMMAR !??!!! Någon jouravgift för utlagt arbete ? Nyckelavgifter, låsbyte, förlorad hyresintäkt. Sedan någon administrativ avgift för jag vet inte vad.

Jag ringer först snällt och frågar varför detta. Jag hade en överenskommelse med fastighetens representant (som nu i efterhand har slutat på egen begäran) om att killen som skulle flytta in, vill in snabbt varpå flyttstädning kunde skippas. Men det vill man inte känna till. Finns inga anteckningar om det, och man påpekar att fastighetens representant, Kjell, har slutat. Och så påstår man att man inte har haft min nya adress, eller telefonnummer för att skatteverket inte hade dem. Bullshit. Står på hyreskontraktet. Och skatte verket har defentivt min nya adress.
Jag hoppas med allt gott samvete att skiten kursar, inklusive badhuset. Om inte annat så ska jag hjälpa dem!

Så nu ska skriftliga bestridanden skickas, och så lär man väl mötas i rätten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0