Nu har jag...

...lyckats hitta en artikel av Kitty igen. Även denna gång som gästskribent i Expressen.
Hon lyckas väldigt bra med att hitta verklighetsnära ämnen att skriva om. Det gillar jag, även om jag inte riktigt förstod poängen med Big Brother (jo, man blir en färdigpacketerad b-kändis som får göra gigg åt brinkenstjerna).

I alla fall, hon skriver om en vännina som har träffat en kille. Och så långt var väl allt fridens. Till en början så antog hon bara att vänninans frånvaro var för nyförälskelsen. Ja, alla blir ju lite frånvarande när man är så där sött nykär. En härlig känsla i sig. Men tiden gick och frånvaron fortsatte så fattade Kitty starka misstankar om att det inte var rätt. Det handlade just precis om den här killens kontrollbehov, länkat med en stor portion svartsjuka.
Det fanns en löjligt lång lista i hennes artikel, som bland annat specade upp vad hennes vännina inte fick göra. Ett axplock ur detta: inte ha högre klackar än 5 cm, inte äta glass, godisklubba ute utan killens närvaro, inte klä sig i tajta kläder, umgås med vänninor endast i deras bostad osv osv.

Snacka om sjukt! Att det finns sådana killar/män/grabbar förvånar mig, och faktiskt mest att tjejen står ut och stannar kvar. Oftast i någon stor självförnekelse om att man kan förändra något. Jag citterar "dr house": people don't change, things may change. Tyvärr tjejer, det är sant. Och jag vill minnas att Kitty faktiskt understryker det ganska bra.

Tills en annan gång, må bäst och respektera varandra! Tänk på att ett förhållande bygger på respekt, tillit och förmågan att fungera som två. Bryts något av dessa så kan man faktiskt packa väskan och gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0